Варіант
1
Початковий рівень
1. Дієприслівник –
це
а) самостійна частина мови; б) особлива форма прислівника;
в) особлива форма дієслова.
а) самостійна частина мови; б) особлива форма прислівника;
в) особлива форма дієслова.
2. Дієприслівник
означає
а) ознаку предмета за дією; б) додаткову дію або стан;
в) ознаку дії, ознаку іншої ознаки, ознаку предмета.
а) ознаку предмета за дією; б) додаткову дію або стан;
в) ознаку дії, ознаку іншої ознаки, ознаку предмета.
3. Із поданих слів дієприслівником є:
а)пишучий; б)писати;
в)пишучи; г)написаний.
4. Укажіть дієприслівник,
який пишеться з не разом:
а) (не)обіцяючи;
б) (не)навидячи; в) (не)дочитавши; г) ( не)розуміючи.
5. Укажіть слово, в якому пропущена буква и:
а) говорив
думаюч …; б) думаюч … голови;
в) сивіюч… матері;
г) плакуч … верби.
6.
Дієприслівники доконаного виду утворюються за допомогою суфіксів
а) -учи(-ючи), -ачи(-ячи); б) -вши, -ши; в) -анн(ий), -янн(ий).
а) -учи(-ючи), -ачи(-ячи); б) -вши, -ши; в) -анн(ий), -янн(ий).
Середній рівень
1. Не виділяється комами одиничний
дієприслівник у реченні:
а) А сонце захекавшись потім зійшло.
б) Ми з тобою в часі розійшлися а тепер зустрівшись не знайшлись.
в) Б’ємось за виживання. Не мовчи! Чи можна
виживати живучи?
2. У якому рядку всі слова
дієприслівники:
а)
зліплений, забуваючи, записаний, забувши;
б)
спаливши, бажаючи, засинаючи, граючись;
в)
спитавши, падаючи, стрибаючий, йдучи;
г)
соромлячись, знайомлячи, стомившись,похнюплений.
3. Знайдіть правильно побудоване речення
з дієприслівниковим зворотом:
а)
Сашко, образившись на товариша, і не захотів з ним розмовляти.
б)
Василь, одягнувши рюкзак, взув кеди.
в)
Юля, подружившись з Галею і дуже полюбила її.
г)
Сергійко згадавши про забутий портфель і пішов по нього.
4. Утворити
дієприслівники від поданих слів.
Загортати,
загорнути, нести, принести.
Достатній рівень
1. Уведіть у речення дієприслівникові звороти.
1.Не розгинаючи спини. 2. Не маючи нагоди.3.
Не моргнувши оком.
2.
Зробіть синтаксичний розбір речення. Визначити морфологічні ознаки наявного в
реченні дієприслівника.
Разом із сонцем прокинулося й море, пославши
дрібні хвилі до берега.
Високий рівень
Складіть
твір на тему «Видатні люди мого краю», використайте якомога більше
дієприслівників та дієприслівникових зворотів. Підкресліть їх у тексті.
Варіант
2
Початковий
рівень
1. Укажіть правильне твердження:
а)
дієприслівник
– початкова форма дієслова;
б)
дієприслівник
– особова форма дієслова;
в)
дієприслівник
виступає обставиною.
2. Дієприслівниковий зворот – це
а)
дієприслівник разом із дієсловом-присудком, з яким він пов’язаний за змістом;
б)
дієприслівник разом із залежними від нього словами;
в)
дієприслівник разом із граматичною основою речення.
3.
Вкажіть дієприслівники у рядку:
а)
берегти,
зберігши, оберігаючи;
б)
ховаючи,
несучи, дізнавшись;
в)
огортаючи,
знають, долаючи.
4. Пунктуаційну помилку допущено у реченні:
а)
Він,
не знаючи дороги йшов навмання.
б)
Добігши
до фінішу, я був здивований результатом.
в)
Не
спитавши броду, не лізь у воду.
5. Укажіть
дієприслівник, який з не пишуться
разом:
а)
(не)волячи; б) (не)прочитавши; в)(не)помітивши.
6. Укажіть слово,
в яких пропущена буква и:
а)
співаюч...
дівчата; б) говорив поспішаюч…; в) поспішаюч… жителі;
б)
клацаюч…
вовки.
Середній рівень
1. Не виділяється комами одиничний дієприслівник
у реченні:
а) Співаючи хрипи шукай слова щоб як шипи.
б) Співають ідучи дівчата.
в) Ніхто не співає додому йдучи.
а) Співаючи хрипи шукай слова щоб як шипи.
б) Співають ідучи дівчата.
в) Ніхто не співає додому йдучи.
2. У якому рядку
всі дієприслівники недоконаного виду?
а) Зеленіючий,зоставшись, повзучи, в’янучи; б)
беручи,ходячи,приймаючи, танцюючи; в)
накривши, взявши, розтерши, плачучи; г)
будуючи, відкинувши, зробивши, володіючи.
3. У якому
реченні правильно розставлені розділові знаки при дієприслівниковому звороті?
а) Побувавши на екскурсії ми написали звіт. б) Вчитель, пояснивши матеріал, запропонував
виконувати вправи. в) Наталка
зупинившись біля вікна, почула мелодію вальсу. г) Переглянувши кінофільм дідусь
довго обмірковував його.
4. Утворити
дієприслівники від поданих слів.
Співати, освітлювати, тремтіти, закінчити.
Достатній рівень
1.Уведіть у речення дієприслівникові
звороти.
1. Працюючи в саду.
2. Тремтячи від страху. 3. Кружляючи в повітрі.
2.
Зробіть синтаксичний розбір речення . Визначте морфологічні ознаки одного із
наявних у реченні дієприслівників.
Молодь,
не бажаючи оддати своєї зброї, попливла з Січі Дніпром до Дунаю, покинувши
навіки рідний край .
Високий рівень
Складіть твір на тему «Цікавий урок у
школі», використовуючи дієприслівники та дієприслівникові звороти. Підкресліть
їх у тексті.
Немає коментарів:
Дописати коментар