вівторок, 1 березня 2016 р.

Контрольна робота з української мови 8 клас "Односкладні речення + однорідні члени речення"

ПОЧАТКОВИЙ РІВЕНЬ
1.      Укажіть односкладне речення.
А   Надвечір дивізія увійшла в місто. Б   Люблю тебе, столице України.
В   Одноманітно вистукували колеса на стиках рейок.
Г   Просто на південь ледь помітно миготіли вогники
2.      Укажіть речення з однорідними членами.
А   Оркестр шалів, погрожував, благав, журивсь і плакав скрипок голосами, то шквалом бурі тишу розривав, то озивався десь під небесами.
Б   Човен висувається з-під верболозу чорним клинцем, і на воду сповзає дядькова тінь.   В   Ось тільки в лісі туман тримається найдовше, він тут хапається за кожний виярок.   Г   Копита відбивали чіткий ритм, і, збуджений тим ритмом, він навмисне прискорював біг.
3.   Укажіть рядок, який містить означено-особове речення.
А   Боїшся вовка — не йди до лісу. Б  Люблю свою малу вітчизну.
В   Тихо в садку, тихо в місті, бо пізня година.  Г   Смеркалося… огонь огнем кругом запалало.
4.  Укажіть речення, у якому однорідні члени — обставини.
А   Посаджене матір’ю насіння зійде, зацвіте, закрасується, перев’ється по всьому городі.  Б   І хороше, і дивно, і радісно стає мені, малому, в тім світі.
В   Між Гончарівкою й Дігтярами вип’явся високий та обривчастий згірок із загубленою чи призабутою назвою.  Г   Остап зірвався на рівні ноги й не пішов, а побіг далі.
   5. Укажіть безособове речення.
А   Бери мене в свої блаженні сни. Б   Добрій пораді ціни немає.
В   За добро віддячують добром, а не злом.  Г   Степ і ніч.
6.   Укажіть речення з неоднорідними означеннями ( розділові знаки пропущено)
А   З дому рано мене повела неспокійна епоха по тернистих дорогах важкого складного життя.  Б   І ридає рояль за стіною про далекі загублені дні.
В   З рогатим ридаючим риком вітри орди хмар несуть.
Г   Сніг лежить білий  сріблястий.
СЕРЕДНІЙ РІВЕНЬ
7.  Установіть відповідність між односкладним простим реченням і його видом.
1    означено-особове
2   неозначено-особове
3   узагальнено-особове
4    безособове
А   Стану в житті малою хвилиною, чорною гілкою на тополі.
Б   В зів’ялих листочках хто може вгадати красу всю зеленого чаю?
В   За добро добром платять.
Г   Взимку та повесні курінь відчинено з ранку до вечора і цілу ніч.
Д   Кричали до Бога, до чорта, до людей.

8. Установіть відповідність між реченням з однорідними членами й розділовим знаком, пропущеним у ньому (окремі розділові знаки пропущено).
1    тире
2    двокрапка
3    кома
А   Сніг мете, наміта кучугури замітає рови.
Б   Сніжинки тендітні і ніжні хтось сипле.
В   Справа стояла на місці ні туди ні сюди.
Г    Ні рік, ні моря, ні озер, ні трав нічого цій землі не забракло.

ДОСТАТНІЙ РІВЕНЬ
9.      Виконайте синтаксичний розбір кожного з речень.
Треба було дочекатися світанку.
       Степи і ніч.
                   Небо дасть дощу, а земля — зерна
                 10.Спишіть подані речення. Виконайте синтаксичний розбір речень. Накресліть   
                   схеми записаних речень.
- Він то повз на животі по тонких крижинах, то впирався палицею й перестрибував через водяні латки, то бігав з кінця в кінець криги, не маючи виходу.
      - Діти улітку складають гербарій: пелюстка ромашки й цвіт ведмежого вушка,             
       зозулині черевички й сині лісові дзвоники
ВИСОКИЙ РІВЕНЬ

10.  Скласти й записати твір-мініатюру з використанням однорідних та неоднорідних означень на тему : «Зимова казка в моєму селі».