ПОЧАТКОВИЙ РІВЕНЬ
1.
Укажіть односкладне речення.
А Надвечір
дивізія увійшла в місто. Б Люблю тебе, столице України.
В
Одноманітно вистукували колеса на стиках рейок.
Г Просто
на південь ледь помітно миготіли вогники
2. Укажіть речення з
однорідними членами.
А Оркестр
шалів, погрожував, благав, журивсь і плакав скрипок голосами, то шквалом бурі
тишу розривав, то озивався десь під небесами.
Б Човен
висувається з-під верболозу чорним клинцем, і на воду сповзає дядькова тінь. В Ось тільки в лісі туман
тримається найдовше, він тут хапається за кожний виярок. Г Копита відбивали чіткий ритм,
і, збуджений тим ритмом, він навмисне прискорював біг.
3. Укажіть рядок, який
містить означено-особове речення.
А Боїшся вовка — не йди до
лісу. Б Люблю свою малу вітчизну.
В Тихо в садку, тихо в
місті, бо пізня година. Г
Смеркалося… огонь огнем кругом запалало.
4. Укажіть речення, у
якому однорідні члени — обставини.
А
Посаджене матір’ю насіння зійде, зацвіте, закрасується, перев’ється по всьому
городі. Б І хороше, і дивно,
і радісно стає мені, малому, в тім світі.
В Між
Гончарівкою й Дігтярами вип’явся високий та обривчастий згірок із загубленою чи
призабутою назвою. Г Остап
зірвався на рівні ноги й не пішов, а побіг далі.
5. Укажіть безособове речення.
А Бери мене в свої блаженні
сни. Б Добрій пораді ціни немає.
В За добро віддячують
добром, а не злом. Г Степ і
ніч.
6. Укажіть речення з неоднорідними
означеннями ( розділові знаки пропущено)
А
З дому рано мене повела неспокійна епоха по тернистих дорогах важкого складного
життя. Б І ридає рояль за
стіною про далекі загублені дні.
В
З рогатим ридаючим риком вітри орди хмар несуть.
Г
Сніг лежить білий сріблястий.
СЕРЕДНІЙ РІВЕНЬ
7. Установіть
відповідність між односкладним простим реченням і його видом.
1
означено-особове
2 неозначено-особове
3 узагальнено-особове
4 безособове
|
А Стану в житті малою
хвилиною, чорною гілкою на тополі.
Б В зів’ялих листочках
хто може вгадати красу всю зеленого чаю?
В За добро добром
платять.
Г Взимку та повесні
курінь відчинено з ранку до вечора і цілу ніч.
Д Кричали до Бога, до
чорта, до людей.
|
8.
Установіть
відповідність між реченням з однорідними членами й розділовим знаком,
пропущеним у ньому (окремі розділові знаки пропущено).
1 тире
2 двокрапка
3 кома
|
А Сніг мете, наміта кучугури замітає
рови.
Б Сніжинки тендітні і ніжні хтось сипле.
В Справа стояла на місці ні туди ні
сюди.
Г
Ні рік, ні моря, ні озер, ні трав нічого цій землі не забракло.
|
ДОСТАТНІЙ РІВЕНЬ
9.
Виконайте синтаксичний розбір кожного з речень.
Треба було дочекатися
світанку.
Степи і ніч.
Небо
дасть дощу, а земля — зерна
10.Спишіть подані речення.
Виконайте синтаксичний розбір речень. Накресліть
схеми записаних речень.
- Він то повз на животі
по тонких крижинах, то впирався палицею й перестрибував через водяні латки, то
бігав з кінця в кінець криги, не маючи виходу.
- Діти улітку складають гербарій:
пелюстка ромашки й цвіт ведмежого вушка,
зозулині черевички й сині лісові
дзвоники…
ВИСОКИЙ РІВЕНЬ
10. Скласти й записати
твір-мініатюру з використанням однорідних та неоднорідних означень на тему : «Зимова
казка в моєму селі».