І. Тестові завдання з вибором однієї правильної відповіді
І варіант
1.
Укажіть рядок, у якому сполучення слів є словосполученнями:
а) захоплююся літературою, малювати фарбами, книги і зошити, добре відомий;
б) улюблене заняття, свіжі овочі, попри негаразди, він допоміг;
в) нехай слухає, утричі вищий, підметена підлога, згадати про зустріч;
г) зелена трава, запропонувати співпрацю, влучно підмітити, учнівський зошит;
ґ) едельвейси захоплюють, попросити про допомогу, за вікном, щиро дякувати.
2. Завершіть подане твердження.
Складним
словосполученням називається...
а) поєднання незалежних одне від одного слів за допомогою сполучників;
б) поєднання повнозначних частин мови і неповнозначних;
в) поєднання більше двох повнозначних слів;
г) поєднання двох слів;
ґ) сполучення, що є складеними формами слів.
3.Завершіть подане твердження.
Прислівниковим
називається словосполучення, в якому…
а) залежне слово є іменником;
б) головне слово є дієприкметником;
в) головне слово є іменною частиною мови;
г) іменник стоїть перед іншими словами;
ґ) головне слово є прислівником.
4. Визначте рядок, у якому всі
словосполучення відносяться до одного типу зв’язку між головним і залежним
словом:
а) виконати завдання, широкий степ, спати допізна, уважний учень;
б) сидіти за столом, облік активів, перший у ряду, кришталева ваза;
в) подякувати за привітання, погодити разом, викуваний із чавуну, діставши з
полиці;
г) клацати зубами, розкішне волосся, масивне підґрунтя, одягатися швидко;
ґ) буркотіти під ніс, пригода на ковзанці, металевий стержень, долучитися до
справи.
5. Укажіть рядок, в якому всі словосполучення є дієслівними:
а) наказ відступати, приготуватися до від’їзду, надрукувати статтю, повернутися
вчасно;
б) приємно згадати, виконати вчасно, подякувавши матері, надіслано поштою;
в) запропонувавши допомогу, прагнучи визнання, бажання допомогти, античний
вислів;
г) почервонілий від морозу, заходитися прибирати, визнати справедливим, блідий
від жаху;
ґ) поновити знання, оприлюднити рішення, рішення про допомогу, дуже дотепно.
6. Визначте рядок, в якому всі словосполучення побудовані правильно:
а) цікаві заходи, завдання з біології, ходити лісом, опанувати мову;
б) по вашому проханню, пропустити через хворобу, дякувати вам, піти за лікарем;
в) говорити на українській мові, відкрити вікно, підписка газет, здати екзамени;
г) приймати участь, відповісти вірно, слідуючий раз, записати адрес;
ґ) писати по правилам, працювати круглодобово, порадитися зі старшими,
сподіватися на розуміння.
ІІ. Тестові завдання з вибором кількох правильних відповідей
1. Укажіть рядки, в яких правильно визначені ознаки словосполучення:
а) словосполучення є самостійною одиницею спілкування;
б) словосполучення вживається для називання предметів, їхніх ознак, дій;
в) словосполучення є будівельним матеріалом для речення;
г) словосполучення є будівельним матеріалом для тексту;
ґ) слова у словосполученні пов’язані за змістом;
д)
словосполучення має інтонаційну завершеність.
2. Укажіть рядки, в яких поєднання слів не
становлять словосполучення:
а) осінній краєвид, хімія і біологія, красою зачарований;
б) захоплюватися природою, мальовнича картина, хтось із нас;
в) охоплений радістю, безмежно щасливий, сто етюдів;
г) подякувати гідові, оволодіти вміннями, багато людей;
ґ) едельвейс і рута, мама радіє, через каміння;
д) бити байдики, ревма ревіти, тверда група.
3.Визначте рядки із словосполученнями,
однаковими за морфологічним вираженням головного слова:
а) трудитися без утоми, засліплений сонцем, шум річки;
б) по-юнацьки щирий, душа хлібороба, заведено до класу;
в) щось рідне, почуття гідності, місити тісто;
г) більше року, вище гір, недалеко від галявини;
ґ) вчора вранці, назад у минуле, сьогодні опівночі;
д) знизу вверх, незвично важко, навіки разом.
ІІІ.
Тестові завдання на встановлення відповідності
До кожного рядка, позначеного цифрою, доберіть відповідник, позначений буквою
1.
Установіть відповідність між словосполученням та його характеристикою.
|
1) Довго
простояти на морозі; |
А)
Фразеологізм; |
2. Установіть відповідність між словосполученнями та їх видом за морфологічним
вираженням головного слова.
|
1)
Засміявся весело; |
А)
Іменникові; |
3. Установіть відповідність між словосполученням та його характеристикою.
|
1) Старт
космічної ракети; |
А) Просте,
керування, числівникове; |
І.
Тестові завдання з вибором однієї правильної відповіді
ІІ варіант
1. Укажіть рядок, у якому всі словосполучення
однакові за будовою:
а) показувати по телевізору, новини кіно, довго читати книгу, поспішати на
виставу;
б) милуватися весняним садом, забути про втому, знайти у шафі, зібратись за
хвилину;
в) перевірені мною відомості, зупинка на вимогу, ліки проти застуди, покласти в
портфель;
г) заспівати нову пісню, приміряючи сіре пальто, працювавши понад норму,
підійти до свого під’їзду;
ґ) моя перша вчителька, усім відомий факт, дуже привітна людина, колись
написані рядки.
2. Визначте рядок словосполучень, в яких головні слова стоять перед залежними:
а) солодкі яблука, молоді дерева, молодший за брата, будь-хто з вас;
б) вивчити напам’ять, залишивши спогади, охайніший за інших, жвавий і
веселий;
в) дозволити розпочати, піти до парку, обережно поклав, новіший від решти;
г) захоплений казкою, вірити в диво, схожий на батька, відомий усім;
ґ) зоряне небо, рум’яні щічки, тричі повторити, звеселити піснею.
3. Завершіть подане твердження.
Іменним
називається словосполучення, в якому…
а) залежне слово є іменником;
б) головне слово є дієприкметником;
в) головне слово є іменною частиною мови;
г) іменник стоїть перед іншими словами;
ґ) головне слово є прислівником.
4. Визначте рядок, у якому всі
словосполучення відносяться до одного типу зв’язку між головним і залежним
словом:
а) цікаве завдання, рідний край, слухати уважно, особливий день;
б) відпочивати після обіду, обіцянка мами, другий від мене, дощ і сніг;
в) погодити з батьками, відчинити двері, скосивши луг, слухатиму уважно;
г) ревма ревіти, розкішний одяг, відкрита душа, одягатися швидко;
ґ) гарячий чай, пригода на узліссі, писати як-небудь, дехто з присутніх.
5.У якому рядку усі словосполучення є
прислівниковими?
а) Старанно малювати, красується вгорі, замислитись над книгою, ухопивши кільце;
б) задивлений на небо, борсатись у воді, купити вчора, шапка набакир;
в) складена форма, катастрофічно мало, запущений у небо, стиха говорити;
г) вельми ненадійно, занадто мало, дуже повільно, повільніше від мене;
ґ) вулиця ліворуч, зробити поспіхом, піклуватися про менших, будинок навпроти.
6. Визначте рядок, в якому всі словосполучення побудовані правильно:
а) сильний дощ, о восьмій годині, ходити лісами, важливі міроприємства;
б) сподіватися на розуміння, план заходів, брати участь, зітерти з дошки;
в) спілкуаватися на рідній мові, приймати участь, підписка газет, здати
екзамени;
г) відкрити вікно, відійти у небуття, слідуючий раз, записати адрес;
ґ) урок по плану, перевірити вчасно, дякувати вам, піти за водою.
ІІ. Тестові завдання з
вибором кількох правильних відповідей
1. Визначте правильні твердження:
а) непоширені словосполучення утворені поєднанням двох
повнозначних слів;
б) керування − це тип зв’язку між словами, що поєднані за
допомогою сполучників;
в) головне слово у словосполученні може виражатися будь-якою
частиною мови;
г) узгодження – це тип зв’язку між словами, при якому залежне
слово вживається в тому самому роді, числі й відмінку, що й головне;
ґ) прилягання − це тип зв’язку між словами, при якому залежне
слово є змінним;
д) залежне слово у словосполученні не може стояти перед або
після головного.
2. Визначте рядки із словосполученнями, в яких залежні
слова стоять перед головними:
а) дуже суттєво, приємно згадати, щедро нагороджений;
б) хвалитися успіхами, золота нива, вірний товариш;
в) завітати до сусіда, радіти з перемоги, цікавіший від усіх;
г) третій урок, дзвінко сміятися, надзвичайно красиво;
ґ) моє завдання, щедро пригостити, достатньо насичений;
д) грамотно написано, промовити на вухо, галасливіший від
інших.
3.Визначте іменні (займенникові) словосполучення за
морфологічним вираженням головного слова:
а) манера поведінки, наші негаразди, моє село;
б) ми з учителькою, дехто з інженерів, кожен з вас;
в) дещо з фактів, ніякий серед родичів, щось загадкове;
г) вірний слову, усіляке начиння, ця вуличка;
ґ) один з кращих, дехто з сучасників, вся родина;
д) я з подругою, хтось із семи, кожна із сімейства.
ІІІ. Тестові
завдання на встановлення відповідності
До
кожного рядка, позначеного цифрою, доберіть відповідник, позначений буквою
1. Установіть відповідність між словосполученням та його характеристикою.
|
1) Брат і
сестра; |
А)
Фразеологізм; |
2. Установіть відповідність між словосполученнями та їх видом за морфологічним
вираженням головного слова.
|
1) Хтось
із нас; |
А)
Іменникові; |
3. Установіть відповідність між словосполученням та його характеристикою.
|
1) Надія
на
краще; |
А) Просте,
керування, прикметникове; |