вівторок, 17 травня 2016 р.

Контрольна робота з української мови за тему : "Відокремлені члени речення" 8 клас

ВАРІАНТ 1
ПОЧАТКОВИЙ РІВЕНЬ
1.       У ролі уточнюючих членів речення вживаються
а) обставини місця і часу, б) різні обставини; в) різні члени речення.
2. Відокремлені члени речення на письмі виділяються
а) комами; б) тире; в) комами або тире.
3. Знайти речення, у якому відокремленню сприяє незвичайний порядок слів.
а) Степ оповитий тишею дихав пахощами трав.. б) В рань розбуркану і свіжу я напну вітрила білі. в) І настала довгождана і прекрасна осінь..
4. Знайти речення, у якому відокремлений член речення виражений дієприслівниковим зворотом.
а) Ідуть співаючи дівчата. б) Тарас постояв трохи ніяково попрощавшись пішов з хати. в) Поза містом лежали вкриті густим лісом Кримські гори..
5. Знайти речення, у якому слід поставити тире при відокремленому означенні..
а) Нарешті сніг закружляв лапатий і сріблястий. б) Ночували гайдамаки в зеленій діброві на припоні пасли коні сідлані готові. в) Нова хата стояла вже майже готова біла чиста весела як свято.
6. Які члени речення уточнюються в реченні «Він полюбляв , щоб до Валі приходили гості, зокрема Рада й Аліна»?
а) обставини; б) додатки; в) підмети.
СЕРЕДНІЙ РІВЕНЬ
7. Розставити розділові знаки у реченнях:
Тихо поволі нога за ногою пливе валка битим шляхом. Очерети ледь перешіптуючись добігають до повороту ріки. На Володимирській гірці в Києві над Дніпром граються мирно діти..
8. Вказати вид відокремлених членів у реченнях:
Сагайда, випроставшись між низькими деревами, якусь мить стояв приголомшений. Рухнувся натовп, загомонів, посипались жарти, в яких, окрім веселощів, почувся і подив. Вільно, на повні груди , дихає степ. Мандрівник вічний - невблаганний час іде, його не зупинити.
ДОСТАТНІЙ РІВЕНЬ
9. Підкреслити у реченнях відокремлені обставини, виділити їх комами.
Не кинувши углиб надійний якір пливу й пливу повз береги краси.
Незважаючи на ранню пору то в одному кінці, то в іншому зривалась пісня.
Усупереч зовнішній легковажності Леся уміла берегти таємниці.
10. Виконати синтаксичний розбір поданих речень з відокремленими членами.
Там, за горами, вже давно день настав і сяє сонце.
Пристрасний мисливець, палкий поборник охорони природи, Остап Вишня малює свої пейзажі із прекрасним задушевним ліризмом.
ВИСОКИЙ РІВЕНЬ
11. Записати невеликий твір-опис місцевості, використовуючи відокремлені члени речення.

ВАРІАНТ 2
ПОЧАТКОВИЙ РІВЕНЬ
1.       Відокремлені члени речення – це члени речення, які...
а) виділяються за змістом та інтонацією; б) виражають додаткове повідомлення або доповнюють основне твердження у реченні; в) виділяються розділовими знаками.
2. Відокремленими можуть бути
а) усі члени речення; б) тільки головні члени речення; в) тільки другорядні члени речення.
3. Знайти речення, у якому узгоджені означення не відокремлюються.
а) Сильна і вправна вона працювала завзято і самовіддано. б) Акації стояли в цвіту заквітчані безліччю білих китиць. в) Сніг на побитій заячими лапами стежці потемнів.
4. Знайти речення, у якому прикладка до власної назви не виділяється комою.
а) Син селянина –кріпака тарас Шевченко був великим знавцем життя селянства.                          б) Поряд рив траншею учитель музики Сава Григорович. в) Син титаря Павло Грабовський пізнав злидні з дитинства.
5. Знайти речення, у якому дієприслівниковий зворот не виділяється.
а) Черниш притримуючи рукою бінокль швидко спускався косогором. б) Дівчина все ще стоїть заломивши руки. в) Пором плив трохи навскіс перерізаючи місячну доріжку.
6. Знайти речення з відокремленим членом з уточнювальним значенням.
а) Хлопці деякий час дивились на річку на селище. б) Високо в горах ще лежав сніг. в) Десь за селом на згонах далеких гасло сонце.
СЕРЕДНІЙ РІВЕНЬ
7. Розставити розділові знаки у реченнях:
Досвітні вогні переможні урочі прорізали темряву ночі. Жадібний і пильний тихо перегортав він аркуш за аркушем. Тепле і принадне сонце усміхається у небі.
8. Вказати вид відокремлених членів у реченнях:
Рибалка, жвавий дід, відкрив ворота нам. Не довго думаючи, Мирослава пустилась на ту кладку. Дівчата йдуть співаючи з ланів. Місячним сяйвом залиті, мріють сади.
ДОСТАТНІЙ РІВЕНЬ
9. Підкреслити у реченнях відокремлені обставини, виділити їх комами.
У цих міжгір’ях особливо вночі дуже легко було заблудитись.
Міст перегорівши з гуркотом повалився в воду.
Очерети ледь чутно перешіптуючись добігають до повороту ріки.
10. Виконати синтаксичний розбір поданих речень з відокремленими членами.
Вітер, по-літньому теплий і вже по-осінньому розбишакуватий, замів сліди біля школи.
Земля, укрившись темно-сизим померком ночі, мліла у своїй дрімоті.

ВИСОКИЙ РІВЕНЬ
11. Записати невеликий твір-опис природи, використовуючи відокремлені члени речення.