вівторок, 12 січня 2016 р.

Особливості викладання англійської мови у першому класі

Вивчення англійської мови учнями першого класу характеризується певними особливостями, зумовленими їх віковими та психологічними відмінностями. Кожен учитель, який викладає у перших класах повинен враховувати вікові та психологічні особливості дітей наймолодшого шкільного віку та відповідно планувати та організовувати навчальний процес. На уроці у першому класі є обов язовим :

  1. використання яскравого наочного матеріалу ( наприклад, малюнків слів, які вивчаються на уроці);
  2. вивчення та опрацювання 5-7 слів під час уроку, які повторюються в різних варіаціях та оточенні ( у різних іграх);
  3. переважно ігрова форма навчання;
  4. фізкультхвилинка;
  5. тривалість уроку 35 хвилин.

Вивчення іноземної мови на початковому етапі неможливе без гри. Гра – це головний вид діяльності молодших школярів. Використання гри допоможе дітям без зусиль та із задоволенням включитися в процес вивчення та засвоєння матеріалу. Гра – це найсильніший мотив в оволодінні учнями іноземною мовою. У грі всі рівні. Вона посильна навіть для слабких учнів. Більш того, слабкий у мовній підготовці учень може стати першим у грі завдяки кмітливості та винахідливості. Відчуття рівності, атмосфера захоплення, відчуття посильності завдання – усе це дає можливість дітям подолати труднощі, що виникають при вивченні іноземної мови. Гра надає можливість дітям проявити себе в цікавій для них діяльності, сприяє швидкому запам ятовуванню іншомовних слів та речень. Мовний матеріал засвоюється непомітно, без зусиль, покращується результат навчання. З допомогою ігор легко змінювати хід уроку, знімаючи монотонність, фізичну напругу, покращуючи емоційний стан молодших школярів. Ретельно продумана та добре спланована і проведена гра полегшує вивчення та закріплення мовного матеріалу ( фонетики, лексики, граматики), сприяє формуванню відповідних умінь та навичок, допомагає організувати згуртований колектив і дає змогу вчителю краще вивчити індивідуальні риси своїх вихованців.
Гра є ефективним засобом навчання, що охоплює різні види мовленнєвої діяльності ( аудіювання, говоріння, читання, письмо) і допомагає розвивати їх у процесі навчання. На початковому етапі вивчення іноземної мови  особливої уваги заслуговують ігри на просте сприйняття та відтворення матеріалу.
Проведення уроків з іноземної мови з використанням ігрового матеріалу активізує школярів, сприяє досягненню високої результативності занять та виховує любов до англійської мови.
Завдяки іграм початковий етап вивчення іноземної мови проходитиме легко. Дитина не лише не втратить інтересу до вивчення мови, а, навпаки, зміцнить його, що в подальшому підштовхуватиме її до поглиблення вже здобутих знань.


Найулюбленіші ігри на уроках англійської мови
у першому класі
1.Відгадай слово
На етапі відпрацювання вивчених слів візьміть картки з малюнками цих слів. Запросіть когось із учнів, дайте йому можливість вибрати картку таким чином, щоб ніхто не бачив, що на ній зображено. Завдання інших учнів відгадати, що саме зображено на картці, запитуючи: Is it a [ pen]? Той, хто відгадає першим, отримує можливість вибрати наступну картку.
2. Учитель та учні
Для узагальнення та повторення літер алфавіту, вивчених слів тощо учитель розташовує вивчені літери чи малюнки вивчених слів на дошці. Один із учнів іде до дошки, бере указку. Всі інші учні виконують роль вчителів: називають літери алфавіту, слова, які учень біля дошки повинен правильно показати.
3. Згадай слово
Розташуйте декілька карток ( до 10) на дошці , закріпивши їх магнітами та пронумерувавши. Запитайте в учнів, що вони бачать під номером 1,5,10 тощо. Під час кожної правильної відповіді перегортайте картки « обличчям» до дошки. Коли всі картки будуть перегорнуті  « обличчям», спитайте ще раз: What’s number 1,2,3…? Перевертайте картку, аби перевірити відповідь. Продовжуйте гру доти, доки не будуть відкриті усі картки.
4.Повтори слово сам
Гра є подібною до попередньої, але її можна використовувати безпосередньо на етапі вивчення слів, так як вона передбачає повторення слів за вчителем хором. Картки з малюнками слів, що вивчаються, розташовані на дошці. Учні хором повторюють слова за вчителем, який показує кожне наступне слово на дошці. Після кожного повторення всіх слів учитель повертає один із малюнків « обличчям» до дошки, але діти повторюють хором слова разом з учителем, не пропускаючи «перевернутих» слів. Після кожного повторення слів хором учитель повертає ще одне слово «обличчям» до дошки, аж поки всі картки повернуться «обличчям». Потім учитель разом з учнями рахує картки на дошці (можна порахувати хором вперед, а потім у зворотньому напрямку) і запитує: Whatsnumber 5,7,2…? Учитель відкриває картку, якщо учні правильно відгадали слово.
5. Відгадай, що всередині
Покладіть у різні коробочки різноманітні предмети (ті, які вже вивчили з учнями). Треба вказати тему «захованих» предметів. Наприклад, ‘School things”, “ Toys”, “ Animals”, тощо. Діти відгадують , що всередині, ставлячи запитання: «Is it a [pen]?». Бажано маленькі предмети класти в більші коробки і навпаки.
6. Бінго
У цю гру можна грати використовуючи картки зі словами, кольорами, цифрами, літерами алфавіту – залежно від того, що ви плануєте систематизувати з учнями. Для гри учитель повинен заготовити картки по кількості учнів ( літери алфавіту повинні бути написані чи надруковані на картці у правильному алфавітному порядку, так само цифри повинні бути у правильному порядку, щоб дітям було легше орієнтуватися, шукаючи потрібний квадрат з літерою чи цифрою). Якщо ви готуєте картки зі словами, то їх повинно бути 12-16. На початку гри роздайте картки та попрохайте дітей хором за вчителем повторити навчальний матеріал, послідовно показуючи слова, літери на картці. Прослідкуйте, щоб зрозуміли і побачили на картці те, що повторюють хором за вчителем. Також треба роздати заготовлені фішки, якими учні закриватимуть почуте слово. Той учень, який перший закриє слова чи літери одного ряду (двох рядів, усі літери чи слова), має підняти руку й вигукнути: «Бінго».
7. Чого не вистачає?
Для цієї гри оберіть картки, які хочете повторити з учнями. Розташуйте їх на зворотньому боці дошки за допомогою магніту. Попросіть учнів повторити за вами слова, які вони бачать. Після цього попросіть учнів заплющити очі, закрийте дошку і зніміть одну із карток. Потім запитайте: «What is missing ?» Учні повинні відгадати слово ( або слова, які зникли).
Розробка конспекту уроку для першого класу по темі «Іграшки»
Цілі уроку:
навчальна: ознайомити учнів з новими лексичними одиницями, вивчити назви іграшок, повторити вивчені літери алфавіту, вивчити дві нові літери Мм, Nn; повторити вивчені фрази по темі «Пора року – зима»;
розвивальна: розвивати усне мовлення за темою, використовуючи запитання «What is itWhat colour is the toy? What is your favourite toy?”, рзвивти навички правильної орфоепічної вимови, дрібну моторику руки, пам ять, увагу;
виховна: виховувати дбайливе ставлення до іграшок та інших речей, вміння говорити по черзі, ввічливе ставлення до товаришів та вчителя, позитивне ставлення до вивчення англійської мови.
Обладнання: картки з малюнками іграшок та літер алфавіту, картки із «зимовими» словами, 2-3 коробки з іграшками всередині.
Хід уроку
І. Організація навчальної діяльності
Привітання
T: Hello! Nice to see you! How are you today?
P: Hello! Nice to see you too! We are fine. Thank you. And how are you?
T: I am fine. Thank you. Will you ask each other?
P:  How are you today?
P: I am fine. Thank you. And how are you?
T: Let’s say “Hello” with the help of our greeting song from “Family and friends 1” book by Naomi Simmons;(Oxford University Press 2009).

Hello, hello,
How are you?
I’m fine, thank you.
I’m fine, thank you.

Hello, hello,
What’s your name?
My name’s _______
That’s my name.
Goodbye, goodbye,
Goodbye to you.

ІІ. Підготовка до сприйняття іншомовного мовлення
Warming up
T: What season is it? What month is it?
P: It’s winter. It’s December.
T: Let’s revise some winter words. We’ve learnt these words. They are snow, snowman, snowflake, snowstorm, snowball. Will you repeat the words after me. Guess the first word.
Учитель перемішує картки зі словами, не показуючи дітям першу картку, яку діти повинні відгадати.
T: I think, we’ve revised winter words. Let’s put them on the board.
Учитель роздає картки дітям першого ряду. Учень виходить до дошки, називає слово і прикріплює його магнітом до дошки. Наступний учень прикріплює своє слово, називаючи попереднє та своє і т.д.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
The topic of our lesson is “ The toys”. So, today we are going to learn toy words and talk about your favourite toys.

IV. Основна частина уроку
Введення нової лексики.
Учитель розташовує на дошці малюнки зі словами: doll, ball, teddy, puzzle, car.
T: Today we are going to learn new words. These are the names of toys.
Will you look at the board and repeat after the tape recorder. ( TS 20 from “Family and friends 1” book by Liz and Naomi Soars). Will you chant the same words and clap at the same time. (TS 21 from “Family and friends 1” book by Naomi Simmons; Oxford University Press 2009).
Впродовж виконання вправ на повторення слів учитель біля дошки вказує на кожне слово, яке діти повторюють.
Гра на закріплення лексики
T: Will you put up your hands if I’m not right.
Учитель біля дошки показує слово та називає його, іноді називає неправильно і слідкує за реакцією дітей, які повинні підняти руки. Ця гра є короткою. Учитель називає слова по черзі, рухаючись зліва направо, а потім назад (справа наліво).
T: Will you repeat the word if I’m right and will you keep silence if  I’m not right.
Гра повторюється подібно до попередньої. Учитель повільно називає правильно і неправильно кожне наступне слово, уважно спостерігаючи за реагуванням дітей.
T: Let’s count the toys and add two more toy cards: a plane, a robot.
Учні хором рахують малюнки, повторюють два нових слова, а потім разом рахують слова у зворотньому порядку.
T: Let’s revise numbers and sing the song about numbers.
Поки пісня звучить учитель роздає картки з цифрами учням другого ряду.
T: Let’s count the toys and put numbers.
Кожен учень другого ряду виходить до дошки, називає цифру та розташовує її під відповідним малюнком іграшки.
Гра на закріплення вивченого лексичного матеріалу
T: What is number 5?
P: It’s a robot.
Учитель запитує учня, вказуючи на певну картинку на дошці. Якщо відповідь правильна, вчитель повертає картинку «обличчям» до дошки. Коли всі картинки повернуті «обличчям» до дошки, вчитель запитує ще раз і повертає картинку «обличчям» до класу, якщо відповідь правильна. Гра закінчується, коли всі картинки повертаються «обличчям» до класу.
Singing the song
T: Now we’re going to listen and then sing a song about toys. . (TS 24 from “Family and friends 1” book by Naomi Simmons; Oxford University Press 2009).
This is my big red kite,
My big red kite,
My big red kite,
This is my big red kite,
I love toys.

This is my big blue bike,
My big blue bike,
My big blue bike,
This is my big blue bike,
I love toys.

This is my big green train,
My big green train,
My big green train,
This is my big green train,
I love toys.

Фізкультхвилинка.
T: Will you stand up, please. Will you sing and do exercises.
You put your right hand in,
You put your right hand out,
You put your right hand in,
And you shake it all about,
You do the hockey-pockey,
And you turn yourself around,
That’s what it all about.

T: Today we’re going to learn two more letters of the English ABC. But before let’s revise the letters we’ve already learnt.
Вчитель називає літеру, учні повторюють і віддає картку з літерою дитині (третій ряд). Коли літери повторили та роздали діти швидко розташовують їх в алфавітному порядку на дошці.
Гра на повторення літер алфавіту: «Учитель та учні»
T: Let’s play a game. All the pupils are teachers. One pupil goes to the board and shows the letters which the pupils tell him.
Вчитель може викликати 2-3 учнів до дошки, якщо дозволяє час.
T: Let’s play one more game. Guess the letter through the window.
Вчитель закриває картку з літерою такою самою за розміром чистою карткою з маленьким віконечком, через яке діти можуть бачити маленьку частину літери, і відгадують літеру, називаючи правильно всі вивчені літери алфавіту.
Робота з підручником та зошитом
T: Let’s add two next letters. These are letters Mm and Nn. Let’s find these letters in your textbooks. Will you open your textbooks on page    .
Let’s trace letters Mm and Nn with the help of your finger. Let’s say them. Will you open the workbooks and trace these letters.
Speaking
T: I’m sure you’ve got your favourite toy. Will you tell the class about your favourite toy. Will you repeat after me. My favourite toy is…
Listening
T: Now you’re going to listen to the children. They will tell us about their favourite  toys. Try to be attentive and understand what their favourite toys are. . (TS 29 from “Family and friends 1” book by Naomi Simmons; Oxford University Press 2009).

V. Заключна частина уроку
Лексична гра
T: I’ve got four boxes with toys you’ve learnt at today’s lesson. Will you guess what toy is in the first box. Will you ask : Is it a teddy?
Homework
T: Will you play the same game with your parents at home. Don’t forget to tell your parents about new letters Mm and Nn and about new words you’ve learnt today. The lesson is over. Thank everybody for your active work at the lesson. Goodbye.