ПРОГРАМА:
Навчальна
програма для загальноосвітніх навчальних закладів. «Українська література. 5-9
класи» / Авторський колектив, керівник Мовчан Р.В. – ВД «Освіта», 2012.
ПІДРУЧНИК: Авраменко
О.В. Українська література: Підручник для 7 класу загальноосвітніх навчальних
закладів./ О.М. Авраменко. – К.: Грамота, 2015.
|
|
І семестр
|
|
ІІ семестр
|
контрольні роботи
|
|
|
|
|
ЛРК
|
|
|
|
|
УПЧ
|
|
|
|
|
твір
|
|
|
|
|
розвиток мовлення
|
|
|
|
|
Обов’язкова
кількість видів контролю
|
І
семестр
|
ІІ
семестр
|
Контрольні
роботи у формі:
-
контрольного класного твору;
-
виконання інших завдань.
|
3
1
2
|
3
1
2
|
Уроки
мовленнєвого розвитку
|
2(у+п)
|
2(у+п)
|
Уроки
позакласного читання
|
2
|
2
|
Уроки
літератури рідного краю
|
2
|
2
|
Уроки
виразного читання
|
1
|
1
|
Перевірка
зошитів
|
4
|
5
|
І СЕМЕСТР
№
п/п
|
Дата
|
Зміст програмового матеріалу
|
Примітки
|
|
ВСТУП
|
||||
1.
|
|
Художній
твір як явище мистецтва, новий ірреальний світ, створений письменником, його особливість
і значення. Функції мистецтва.
|
|
|
ІЗ ПІСЕННИХ СКАРБІВ
|
||||
2.
|
|
Жанрово-тематичне
розмаїття пісень. Ідейно-художнє багатство їх. Висловлювання відомих людей
про українські народні пісні.
ТЛ:
суспільно-побутові пісні.
|
Вивчити
напам’ять одну пісню ( на
вибір)
|
|
3.
|
|
Трагічний
і героїчний пафос козацьких пісень. «Ой на горі та женці жнуть», « Стоїть
явір над водою».
|
|
|
4.
|
|
Трагічний
і героїчний пафос козацьких та чумацьких пісень. «Гомін, гомін по діброві»,
«Ой у степу криниченька».
|
|
|
5.
|
|
Коломийки.
«Дозвілля молоді», «Жартівливі коломийки»- «перли розсипаного намиста».
Особливість жанру і його життєвість. Будова,ритм коломийок. Життєствердний і
гумористичний пафос.
ТЛ:
коломийки.
|
|
|
6.
|
|
РМ № 1. Складання
коломийок.
|
|
|
ПРО ДАЛЕКІ МИНУЛІ ЧАСИ
|
||||
7.
|
|
Іван Франко. Короткі
відомості про митця і його багатогранну творчість. «Захар Беркут». Історична
основа повісті.
ТЛ:
історична повість.
|
|
|
8.
|
|
Змалювання
у повісті героїчної боротьби русичів-українців проти монголо-татарських
нападників.
|
|
|
9.
|
|
Патріотична
ідея у творі. Уславлення сміливості, патріотизму, вірності у образах Максима
та Мирослави.
|
|
|
10.
|
|
Проблема
вибору людини у вирішальній ситуації. Характеристика образів Захара Беркута
та Тугара Вовка.
|
|
|
11.
|
|
Художні
засоби, особливості мови повісті. Роль діалектизмів у творі. Значення
повісті.
|
|
|
12.
|
|
Урок
виразного читання № 1.Виразне читання уривка з повісті «Захар Беркут».
|
|
|
13.
|
|
КР № 1.
Розгорнуті відповіді на питання.
|
|
|
14.
|
|
ЛРК №1.
«Тут – вітчизна моя... І для мене вона, Україна, - безкрая, єдина...» ( за
творчістю М.
Федунця)
|
|
|
15.
|
|
Тарас Шевченко. Повторення
життєпису поета. Мотив усеперемагаючого життєлюбства, доброти, любові. Зміна
емоційного стану незахищеної дитячої душі у великому та складному світі ( «Мені
тринадцятий минало...»).
|
|
|
16.
|
|
Ідея
незнищенності справжнього кохання , краси, вірності («Тополя»).
ТЛ:
балада, метаморфоза.
|
|
|
17.
|
|
«Заповіт»
- твір, що єднає минуле, теперішнє і майбутнє. Історія його написання. Ідея
єднання з рідною землею. Мрія про щасливе майбутнє свого народу, віра в
нього.
ТЛ:
ідея.
|
|
|
18.
|
|
Андрій Чайковський. Коротко про
митця. «За сестрою». Відтворення історичних подій з позицій гуманізму.
Напружений динамічний сюжет повісті.
ТЛ:
героїко-романтична повість, романтичний герой, композиція.
|
|
|
19.
|
|
Родина
Судаків. Геройство і відвага Павлуся.
|
|
|
20.
|
|
Шляхетність,
відповідальність, мужність, вірність,життєлюбство запорозьких козаків.
|
|
|
21.
|
|
Використання в повісті
фольклорних мотивів, засобів (зокрема прийому гіперболізації).
|
|
|
22.
|
|
КР № 2. Тестування.
|
|
|
23.
|
|
УПЧ № 1 . Адріан Кащенко. «Над Кодацьким
порогом».
|
|
|
24.
|
|
Михайло Стельмах. «Гусилебеді летять» – автобіографічна повість про дитинство.
ТЛ: автобіографічний
твір.
|
|
|
25.
|
|
Звичаї, традиції
українців. Єдність світу природи і світу
дитячої душі.
Образ гусейлебедів.
|
|
|
26.
|
|
Образ чутливого
до краси хлопчика Михайлика.
|
|
|
27.
|
|
Характеристика інших образів (діда, батьків, подружки Люби). Мова повісті. Роль художніх засобів та елементів фольклору
|
|
|
28.
|
|
РМ № 2. Створення каліграм про природу.
|
|
|
29.
|
|
УПЧ № 2. Світ поезій Михайла
Стельмаха.
|
|
|
30.
|
|
КР № 3. Письмовий
твір на одну
з
тем: «Шанобливе ставлення до природи у повісті “Гусилебеді летять”», «Поетична розповідь про дитинство (за повістю “Гусилебеді летять”»),
«Стародавні уявлення і вірування нашого народу в повісті “Гусилебеді летять”».
|
|
|
31.
|
|
ЛРК № 2. Григорій
Храпач. «Золотавка, або Пригоди молодої бджілки»
|
|
|
32.
|
|
Повторення вивченого за семестр.
|
|
|
ІІ СЕМЕСТР
|
||||
ТИ
ЗНАЄШ, ЩО ТИ – ЛЮДИНА?
|
||||
33.
|
|
Григір Тютюнник. Цікавий
епізод із
дитинства письменника. Повість «Климко». Тема воєнного лихоліття в повісті. Автобіографічна основа
твору.
|
|
|
34.
|
|
Моральноетичні уроки доброти, чуйності, турботи про рідних
|
|
|
35.
|
|
РМ №3.
Усне переказування найбільш вражаючих епізодів у повісті з аргументацією свого
вибору.
|
|
|
36.
|
|
Ідея самопожертви. Характеристика образу Климка.
|
|
|
37.
|
|
Художні особливості твору. Мова персонажів як засіб характеристики їх.
ТЛ: художня деталь.
|
|
|
38.
|
|
УПЧ № 3.
Григір Тютюнник. «Вогник далеко в степу».
|
|
|
39.
|
|
Олекса Стороженко. Короткі відомості про автора, його гумористичні твори. Оповідання «Скарб», моральноетичні проблеми твору.
|
|
|
40.
|
|
Гумористичне, викривальне зображення головного
героя. Скарб
– узагальнений образ
щастя. Повчальний характер оповідання.
|
|
|
41.
|
|
Богдан Лепкий. Коротко
про письменника. «Мишка
(Казка для дітей: для малих і великих)». Актуальні моральноетичні питання в ньому, проблема збереження загальнолюдських цінностей.
Трагічна
і комічна ситуації,
їхня роль у розкритті головної думки, моралі.
|
|
|
42.
|
|
ЛРК № 3. Володимир
Семеновський.
|
|
|
43.
|
|
Ліна Костенко. Коротко про письменницю. Уявне, фантастичне і реальне в її поезіях. «Дощ полив...».
|
|
|
44.
|
|
Ідея зіткнення неповторності й буденності, стандарту в «Кольорових
мишах». Умовна, вигадана ситуація. Образ
особливої дівчинки Анни.
|
|
|
45.
|
|
Розгорнута притчева метафора про глибоке духовне
наповнення людини – її «крилатість», що проявляється індивідуально.
Духовне багатство – найбільший скарб
у житті
(«Чайка на крижині», «Крила»).
|
|
|
46.
|
|
КР № 4. Розгорнуті відповіді на питання.
|
|
|
47.
|
|
Василь Симоненко – «лицар на білому коні» в українській літературі. «Лебеді материнства». Фольклорна основа поезії. Символічний зміст образу лебедів, романтичний пафос твору.
|
|
|
48.
|
|
Загальнолюдські цінності та ідеї у вірші «Ти знаєш, що ти – людина?». Романтичний порив,
прагнення пошуку, відкриттів і самовідкриттів у поезії «Гей, нові Колумби й Магеллани».
|
|
|
49.
|
|
Урок виразного читання. Конкурс на найкращого читця поезій Л. Костенко й В. Симоненка.
|
|
|
50.
|
|
Марина Павленко.
«Русалонька із 7В, або
Прокляття роду
Кулаківських». Казкове
й реалістичне в повістіказці, час теперішній і минулий у ній.
|
|
|
51.
|
|
Роздуми про сенс людського життя, моральний вибір
кожного.
|
|
|
52.
|
|
Добро
і зло в повісті, у сучасному світі
та в людині.
Образи дітей та дорослих, аналіз
їхніх учинків.
|
|
|
53.
|
|
Роль у
творі художніх засобів.
Символічне значення образів старовинної шафи та чарівних коралів.
|
|
|
54.
|
|
УПЧ № 4. Степан Васильченко «Приблуда».
|
|
|
55.
|
|
Любов Пономаренко.
«Гер переможений». Загальнолюдська ідея гуманізму й толерантності. Особливості художніх засобів новели (роль деталей, поєднання
різних часових площин тощо).
ТЛ: новела.
|
|
|
56.
|
|
КР № 5.
Тестування.
|
|
|
«МИ
- УКРАЇНЦІ»
|
||||
57.
|
|
Україна періоду Другої
світової війни, діяльність українських патріотів.
Олег Ольжич – поет національного героїзму. Заклик
іти за велінням
свого серця,
жити повнокровним життям у
вірші «Господь багатий
нас благословив».
|
|
|
58.
|
|
Проблема
людської волі в поезії «Захочеш – і будеш…» (із циклу «Незнаному воякові»).
|
|
|
59.
|
|
Лицар духу українського народу
Олена Теліга. Вірш «Сучасникам» як моральний заповіт нащадкам.
|
|
|
60.
|
|
Ідея оптимізму і життєлюбства в художньому слові.
Поезії «Радість», «Пломінний день».
|
|
|
61.
|
|
Олександр Гаврош. «Неймовірні пригоди
Івана Сили».
Повість про
пригоди українського силача, що став чемпіоном Чехословаччини та Європи з кількох видів спорту, об’їздив півсвіту, здобувши безліч
перемог.
|
|
|
62.
|
|
Іван Сила (Іван Фірцак) – утілення непереможного духу українського народу, його доброти й щирості.
|
|
|
63.
|
|
Моральноетична
проблематика твору: добро і зло, справжня дружба і любов, чесність і підступність.
|
|
|
64.
|
|
РМ № 4. Створення власної
історії з головним героєм
повісті Іваном Силою (письмово).
|
|
|
65.
|
|
Андрій Малишко. Відомий
український поет, його пісні,
що стали народними. Оспівування любові до матері, її щирих
почуттів до своєї дитини
(«Пісня про рушник»).
|
|
|
66.
|
|
Патріотичні
почуття, найвищі духовні цінності у вірші
«Чому, сказати, й сам не знаю...».
|
|
|
67.
|
|
Ліризм
поезій А.
Малишка. Оспівування ролі вчителя у навчанні та вихованні дітей у вірші
«Вчителька».
|
|
|
68.
|
|
КР № 6. Письмовий
твір на одну
з
тем: «Ідея
патріотичного оптимізму та життєлюбства у творах Олега Ольжича
й Олени Теліги», «Богатир Карпат Іван Сила»,
«Пісеннопоетична творчість Андрія
Малишка».
|
|
|
69.
|
|
ЛРК № 4. Вірші
про рідну мову у творчості поетів Хмельниччини.
|
|
|
70.
|
|
Бесіда
про твори, що
вивчалися впродовж року й викликали найбільше зацікавлення. Підсумковоузагальнювальний урок.
|
|
|