четвер, 7 грудня 2017 р.

Контрольна робота №2. Українська мова. 8 клас. Головні та другорядні члени речення.

ВАРІАНТ 1
            Початковий рівень
1.            Визначте речення, у якому присудок складений іменний.
А) Мені і в непроглядній пітьмі днів твоя лунала б мова солов’їно.
Б) З лотоків летять діаманти, млинове колесо шумить.
В) Як романтично він умів розповідати про норов лебедів і звичаї гусей.
Г) Поезія – це завжди неповторність, якийсь безсмертний дотик до душі.
2.  Визначте речення, у якому не використано означень.
А) Осінній холодок над спраглою землею шатро гартоване широко розіп’яв.
Б) В сірих променистих очах під густими бровами світилась пекуча туга.
В) Не гріє на чужині, а дома надто вже пекло.
Г) У всякого своя доля і свій шлях широкий.
3. Визначте речення, у якому наявна обставина часу.
А) Володя завжди хвилювався, коли заходив у цей двір.
Б) Стоять спокійно дерева безлисті, вирізьблюючи силуети на тлі синіх небес.
В) Далеко внизу в пітьмі вгадувалась Десна й ліси на Задесенні.
Г) Хлопчик, оглянувшись, мало не скрикнув з несподіванки.
4. Визначте речення із прямим додатком.
А) Темна хмара озвалась гучним громом, освітилась вогнем блискавиці.
Б) Везе Марко Катерині сукна  дорогого, а батькові шитий пояс з шовку червоного.
В) Дуб із дубом стали рядом, гомоніли древнім ладом.
Г) Ударить грім з високого неба, із-за сизої хмари.
5. Визначте речення , у якому наявна прикладка.
А) Наближався південь, червневий південь, повний спеки і тепла.
Б) Курсант міг бути і механіком-водієм, і кулеметником-радистом.
В) Гола земля, бита крилами вітру, безнадійно сіріла під олов’яним небом.
Г) Невеликі гострі й розумні очі ховаються під низькою насупленими білими бровами.
6.  Визначте речення із неузгодженим означенням.
А) Ніколи не минеться мода на хустки.
Б) Національний одяг є естетичною базою, на якій митці створили вишивки, мережива.
В) Одягатись зі смаком було принадою українських дівчат.
Г) Дівчата шукала польові квіти й прикрашали обжинковий сніп.
           

Середній рівень
7. Встановити відповідність
1. Поволі йдемо з мамою до хати.                        А) речення із прямим додатком
2. Вона мене міцно трима.                                      Б) речення з обставиною місця
3. Година для праці настала.                                            В) речення з прикладкою
4. Сиділо дві дівчини-красуні.                                           Г) речення з неузгодженим означенням
8. Вказати групи обставин у реченнях:
Сьогодні Підгорецький замок належить до пам’яток, які треба реставрувати. Простоявши сотні років, Хотинська фортеця залишається такою, якою була завжди. А зараз фортецю зачинено через реставрацію. Я щороку відвідую замок Шенборнів. Діти уважно слухали розповідь про фортецю
            Достатній рівень
9. Підкреслити граматичні основи у реченнях. Вказати  види підметів і присудків, а також , якими частинами мови виражені підмети.
Усе оповив золотавий серпанок вечірньої пори. Вражати – завдання будь-якого художника. Багато художників продовжують оспівувати природу в своїх творах.
10. Виконати синтаксичний розбір речення.
Пастельні барви Івана Марчука додають спокою й легкості.
            Високий рівень
11. Поширити речення. Вказати , якими членами ви поширили подані речення.

Йдуть дощі. Лунала пісня. Берізка росте. Розцвітає ромашка. Бджілка летить.

ВАРІАНТ 2
            Початковий рівень
1.            Визначте речення, у якому присудок складений дієслівний.
А) Мені і в непроглядній пітьмі днів твоя лунала б мова солов’їно.
Б) Люди почали збиватись в одне місце після вибуху.
В) Як романтично він умів розповідати про норов лебедів і звичаї гусей.
Г) Поезія – це завжди неповторність, якийсь безсмертний дотик до душі.
2.  Визначте речення, у якому  використано узгоджені  означення.
А) Осінній холодок над спраглою землею шатро гартоване широко розіп’яв.
Б) В очах  хлопчика під  бровами світилась  туга від болю.
В) Не гріє на чужині, а дома надто вже пекло.
Г) Він був столяром і стельмахом, шевцем і бондарем, ткачем і навіть хліборобом.
3. Визначте речення, у якому наявна обставина причини.
А) Володя завжди хвилювався, коли заходив у цей двір.
Б) Стоять спокійно дерева безлисті, вирізьблюючи силуети на тлі синіх небес.
В) Далеко внизу в пітьмі вгадувалась Десна й ліси на Задесенні.
Г) Хлопчик, оглянувшись, мало не скрикнув з несподіванки.
4. Визначте речення із непрямим додатком.
А) Темна хмара озвалась гучним громом, освітилась вогнем блискавиці.
Б) Тепло було надворі, уже стояв липень.
В) Дуби стали рядом, гомоніли високо в небі.
Г) Ударить грім з високого неба, із-за сизої хмари.
5. Визначте речення , у якому наявна прикладка.
А) Наближався південь, червневий південь, повний спеки і тепла.
Б) Вигаптуй на небо райдугу-доріжку, простели до сонця вишивку-маніжку.
В) Гола земля, бита крилами вітру, безнадійно сіріла під олов’яним небом.
Г) Невеликі гострі й розумні очі ховаються під низькою насупленими білими бровами.
6.  Визначте речення із неузгодженим означенням.
А) Бійці нарешті отримали наказ стріляти.
Б) Національний одяг є естетичною базою, на якій митці створили вишивки, мережива.
В) Одягатись зі смаком було принадою українських дівчат.
Г) Дівчата шукала польові квіти й прикрашали обжинковий сніп.
           

Середній рівень
7. Встановити відповідність
1. Жив у них Сірко-собака.                                    А) речення із прямим додатком
2. Учора він не взяв книги.                                     Б) речення з обставиною місця
3. Ліворуч і праворуч простягнувся ліс.               В) речення з прикладкою
4. Розкинулось тут місто щастя.                           Г) речення з неузгодженим означення
8. Вказати групи обставин у реченнях:
Батько ставиться із зневагою до Холода. Йому здавалось, що все це робиться навмисне, йому на зло. При пожежі дзвонити 01. До самого ранку горів у нас вогонь біля куреня над Десною. Бурлаки почули легкий шелест в оситнягу недалеко від багаття.
            Достатній рівень
9. Підкреслити граматичні основи у реченнях. Вказати  види підметів і присудків, а також , якими частинами мови виражені підмети.
Дівчинка мусить вижати жито. Ми з тобою були тут вже багато літ. Алея – довга і порожня, старанно вгорнута у ніч.
10. Виконати синтаксичний розбір речення.
Спільними зусиллями ми маємо творити по-справжньому високохудожні кінокартини.
            Високий рівень
11. Поширити речення. Вказати , якими членами ви поширили подані речення.

Мати працює. Сопілка грає. Шумить ліс. Цвітуть сади. Річечка тече.