ВАРІАНТ
1
Початковий
рівень
1.
Визначте речення, у якому присудок
складений іменний.
А) Мені і в непроглядній пітьмі днів
твоя лунала б мова солов’їно.
Б) З лотоків летять діаманти, млинове
колесо шумить.
В) Як романтично він умів розповідати
про норов лебедів і звичаї гусей.
Г) Поезія – це завжди неповторність,
якийсь безсмертний дотик до душі.
2.
Визначте
речення, у якому не використано означень.
А)
Осінній холодок над спраглою землею шатро гартоване широко розіп’яв.
Б)
В сірих променистих очах під густими бровами світилась пекуча туга.
В)
Не гріє на чужині, а дома надто вже пекло.
Г)
У всякого своя доля і свій шлях широкий.
3.
Визначте речення, у якому наявна
обставина часу.
А)
Володя завжди хвилювався, коли заходив у цей двір.
Б)
Стоять спокійно дерева безлисті, вирізьблюючи силуети на тлі синіх небес.
В)
Далеко внизу в пітьмі вгадувалась Десна й ліси на Задесенні.
Г)
Хлопчик, оглянувшись, мало не скрикнув з несподіванки.
4.
Визначте речення із прямим додатком.
А)
Темна хмара озвалась гучним громом, освітилась вогнем блискавиці.
Б)
Везе Марко Катерині сукна дорогого, а
батькові шитий пояс з шовку червоного.
В)
Дуб із дубом стали рядом, гомоніли древнім ладом.
Г)
Ударить грім з високого неба, із-за сизої хмари.
5.
Визначте речення , у якому наявна
прикладка.
А)
Наближався південь, червневий південь, повний спеки і тепла.
Б)
Курсант міг бути і механіком-водієм, і кулеметником-радистом.
В)
Гола земля, бита крилами вітру, безнадійно сіріла під олов’яним небом.
Г)
Невеликі гострі й розумні очі ховаються під низькою насупленими білими бровами.
6.
Визначте
речення із неузгодженим означенням.
А)
Ніколи не минеться мода на хустки.
Б)
Національний одяг є естетичною базою, на якій митці створили вишивки, мережива.
В)
Одягатись зі смаком було принадою українських дівчат.
Г)
Дівчата шукала польові квіти й прикрашали обжинковий сніп.
Середній рівень
7.
Встановити відповідність
1.
Поволі йдемо з мамою до хати. А)
речення із прямим додатком
2.
Вона мене міцно трима. Б)
речення з обставиною місця
3.
Година для праці настала. В)
речення з прикладкою
4.
Сиділо дві дівчини-красуні. Г)
речення з неузгодженим означенням
8.
Вказати групи обставин у реченнях:
Сьогодні
Підгорецький замок належить до пам’яток, які треба реставрувати. Простоявши
сотні років, Хотинська фортеця залишається такою, якою була завжди. А зараз
фортецю зачинено через реставрацію. Я щороку відвідую замок Шенборнів. Діти
уважно слухали розповідь про фортецю
Достатній
рівень
9.
Підкреслити граматичні основи у
реченнях. Вказати види підметів і
присудків, а також , якими частинами мови виражені підмети.
Усе
оповив золотавий серпанок вечірньої пори. Вражати – завдання будь-якого
художника. Багато художників продовжують оспівувати природу в своїх творах.
10.
Виконати синтаксичний розбір речення.
Пастельні
барви Івана Марчука додають спокою й легкості.
Високий рівень
11.
Поширити речення. Вказати , якими
членами ви поширили подані речення.
Йдуть
дощі. Лунала пісня. Берізка росте. Розцвітає ромашка. Бджілка летить.
ВАРІАНТ
2
Початковий
рівень
1.
Визначте речення, у якому присудок
складений дієслівний.
А) Мені і в непроглядній пітьмі днів
твоя лунала б мова солов’їно.
Б) Люди почали збиватись в одне місце
після вибуху.
В) Як романтично він умів розповідати
про норов лебедів і звичаї гусей.
Г) Поезія – це завжди неповторність,
якийсь безсмертний дотик до душі.
2.
Визначте
речення, у якому використано узгоджені означення.
А)
Осінній холодок над спраглою землею шатро гартоване широко розіп’яв.
Б)
В очах хлопчика під бровами світилась туга від болю.
В)
Не гріє на чужині, а дома надто вже пекло.
Г)
Він був столяром і стельмахом, шевцем і бондарем, ткачем і навіть хліборобом.
3.
Визначте речення, у якому наявна
обставина причини.
А)
Володя завжди хвилювався, коли заходив у цей двір.
Б)
Стоять спокійно дерева безлисті, вирізьблюючи силуети на тлі синіх небес.
В)
Далеко внизу в пітьмі вгадувалась Десна й ліси на Задесенні.
Г)
Хлопчик, оглянувшись, мало не скрикнув з несподіванки.
4.
Визначте речення із непрямим додатком.
А)
Темна хмара озвалась гучним громом, освітилась вогнем блискавиці.
Б)
Тепло було надворі, уже стояв липень.
В)
Дуби стали рядом, гомоніли високо в небі.
Г)
Ударить грім з високого неба, із-за сизої хмари.
5.
Визначте речення , у якому наявна
прикладка.
А)
Наближався південь, червневий південь, повний спеки і тепла.
Б)
Вигаптуй на небо райдугу-доріжку, простели до сонця вишивку-маніжку.
В)
Гола земля, бита крилами вітру, безнадійно сіріла під олов’яним небом.
Г)
Невеликі гострі й розумні очі ховаються під низькою насупленими білими бровами.
6.
Визначте
речення із неузгодженим означенням.
А)
Бійці нарешті отримали наказ стріляти.
Б)
Національний одяг є естетичною базою, на якій митці створили вишивки, мережива.
В)
Одягатись зі смаком було принадою українських дівчат.
Г)
Дівчата шукала польові квіти й прикрашали обжинковий сніп.
Середній рівень
7.
Встановити відповідність
1.
Жив у них Сірко-собака. А) речення із
прямим додатком
2.
Учора він не взяв книги. Б)
речення з обставиною місця
3.
Ліворуч і праворуч простягнувся ліс. В)
речення з прикладкою
4.
Розкинулось тут місто щастя. Г)
речення з неузгодженим означення
8.
Вказати групи обставин у реченнях:
Батько
ставиться із зневагою до Холода. Йому здавалось, що все це робиться навмисне,
йому на зло. При пожежі дзвонити 01. До самого ранку горів у нас вогонь біля куреня
над Десною. Бурлаки почули легкий шелест в оситнягу недалеко від багаття.
Достатній
рівень
9.
Підкреслити граматичні основи у
реченнях. Вказати види підметів і
присудків, а також , якими частинами мови виражені підмети.
Дівчинка
мусить вижати жито. Ми з тобою були тут вже багато літ. Алея – довга і порожня,
старанно вгорнута у ніч.
10.
Виконати синтаксичний розбір речення.
Спільними
зусиллями ми маємо творити по-справжньому високохудожні кінокартини.
Високий рівень
11.
Поширити речення. Вказати , якими
членами ви поширили подані речення.
Мати
працює. Сопілка грає. Шумить ліс. Цвітуть сади. Річечка тече.