середа, 1 березня 2023 р.

КОНТРОЛЬНА РОБОТА З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ЗА ТЕМАМИ " ОДНОРІДНІ ЧЛЕНИ РЕЧЕННЯ. рЕЧЕННЯ ЗІ ЗВЕРТАННЯМИ. вСТАВНІ СЛОВА, СЛОВОСПОЛУЧЕННЯ, РЕЧЕННЯ"

 

ПОЧАТКОВИЙ РІВЕНЬ

1.     Укажіть речення з однорідними членами.

А   Оркестр шалів, погрожував, благав, журивсь і плакав скрипок голосами, то шквалом бурі тишу розривав, то озивався десь під небесами.

Б   Човен висувається з-під верболозу чорним клинцем, і на воду сповзає дядькова тінь.   

В   Ось тільки в лісі туман тримається найдовше, він тут хапається за кожний виярок.   

Г   Копита відбивали чіткий ритм, і, збуджений тим ритмом, він навмисне прискорював біг.

2.     Укажіть речення, у якому однорідні члени — обставини.

А   Посаджене матір’ю насіння зійде, зацвіте, закрасується, перев’ється по всьому городі.  

Б   І хороше, і дивно, і радісно стає мені, малому, в тім світі.

В   Між Гончарівкою й Дігтярами вип’явся високий та обривчастий згірок із загубленою чи призабутою назвою.

 Г   Остап зірвався на рівні ноги й не пішов, а побіг далі.

3.     У ролі узагальнювальних слів найчастіше виступають:

А прислівники, іменники та дієслова.

Б дієприкметники, прислівники та прикметники

В прислівники та займенники, частки

Г займенники та іменники, прислівники.

4.     Вкажіть речення і правильно розставленими розділовими знаками при звертаннях.

А Е, дідусю, ви думаєте, що ще й досі там Січ є?

Б Бодай, ти, запалася, триклята країно, з твоїми порядками ! – закляв він наголос.

В Остапе…. Соломіє…. А які ж бо, ви, … сідайте швидше…. Сюди, до мене….

Г Знову мене кличеш: Соломіє? Почекай, швидко прийду, не забарюся уже.

5.     Вкажіть речення із вставним словом ( розділові знаки випущено)

А Соломія тепер може залишити Остапа самого на день.

Б Він може знайти самостійно шлях із плавнів.

В А може то він нас почув та плаче що ніяк взяти…

Г Ніч може нас застати тут у плавнях.

6.     Вкажіть речення із непоширеним звертанням.

А Отут люди добрі і чекатимете перевозу.

Б Ні дідусю то мене москаль встрелив як  кордон переходив.

В Тебе зранено мій синку чи не з ляхами бився?

Г Життя моє дозволь тебе любити

 

 

 

СЕРЕДНІЙ РІВЕНЬ

7.     Установіть відповідність між реченням з однорідними членами й розділовим знаком, пропущеним у ньому (окремі розділові знаки пропущено).

1    тире

2    двокрапка

3    кома

А   Сніг мете, наміта кучугури замітає рови.

Б   Сніжинки тендітні і ніжні хтось сипле.

В   Справа стояла на місці ні туди ні сюди.

Г    Ні рік, ні моря, ні озер, ні трав нічого цій землі не забракло.

 

8.     Установіть відповідність між реченнями та групою вставних конструкцій за значенням

1.     Задоволення   А Ти на мене пилинці не дозволила б мабуть упасти.

2.     Упевненість     Б Всі ми між нами кажучи знаємо вислів « підкова на щастя».

3.     Привернення уваги  В А в небі на щастя сяяло сліпуче сонечко.

4.     Джерело повідомлення  Г А як по вашому повинна працювати людина?

ДОСТАТНІЙ РІВЕНЬ

9.     Спишіть  речення. Виконайте синтаксичний розбір . Накресліть схему записаного речення.

Він то повз на животі по тонких крижинах, то впирався палицею й перестрибував через водяні латки, то бігав з кінця в кінець криги, не маючи виходу.

10.  Спишіть речення. Розставте пропущені розділові знаки при звертаннях, вставних словах і словосполученнях.

Україно моя Україно я для тебе на світі живу. О Україно Хай нас людство судить – тобі одній думки і кожен рух. Буває часом сліпну від краси. Українські пісні – це за словами Гоголя народна історія, яскрава створена барв. Прийми мою любов народе рідний річко велика і місяцю ясний і берег мій чистий.

ВИСОКИЙ РІВЕНЬ

11.  Скласти і записати діалог на тему « Весна перемоги», використавши у ньому непоширені та поширені звертання.