ВАРІАНТ 1
ПОЧАТКОВИЙ РІВЕНЬ
1. Позначити вказівні
займенники
а) хто, що, який, чий, котрий; б) той, цей, такий, стільки;
в) я, ти, він, вона, воно, вони; г) весь, всякий, кожний, самий, сам, інший.
2. Позначити займенник 1-ї особи множини.
а) я, б) ти; в) ми;
г) ви.
3. Вказати присвійний займенник, що вказує на приналежність
будь-якій особі.
а) мій, наш; б) твій, ваш; в) їхній; г) свій.
4. Виділити означальний займенник.
а) той; б) цей; в) кожний; г) такий.
5. Позначити заперечний займенник.
а) весь; б) всякий; в) нічий; г) інший.
6. Знайти форму орудного відмінка займенника вони.
а) їх; б) їм; в) ними; г) (на) них.
СЕРЕДНІЙ РІВЕНЬ
7. Виписати із тексту займенники. Вказати їх розряд.
Високо в небі тривожно кричать лебеді. Здається, вони щось
забирають із рідної землі. Пригадалась мені казка, яку розповідала бабуся: коли
відлітають лебеді, вони своїми крильми сіють на землі печаль.
8. Провідміняти в
однині та множині словосполучення твій
олівець .
ДОСТАТНІЙ РІВЕНЬ
9. Записати на місці крапок потрібні присвійні займенники
відповідно до пояснень, поданих у дужках.
Я забув ...... зошит ( зошит належить тобі). Поверни ....
книгу ( книга належить мені). Позич мені ..... ручку ( ручка належить тобі).Я загубив
...... ключі ( ключі належать мені).
10. Записати займенники, подані у дужках, у потрібній
формі. Вказати їх розряд та відмінок.
Так ( я) жаль стало всього, так - немов хтось ( воно) від ( моє) серця
відриває.
ВИСОКИЙ РІВЕНЬ
11. Скласти і записати діалог «У бібліотеці». Використати
при цьому особові, питальні та вказівні займенники. Підкресліть їх і вкажіть
розряд.
ВАРІАНТ 2
ПОЧАТКОВИЙ РІВЕНЬ
1.
Позначити особові
займенники
а) хто, що, який,
чий, котрий; б) той, цей, такий, стільки; в) я, ти, він, вона, воно, вони; г)
весь, всякий, кожний, самий, сам, інший.
2. Позначити
займенник 2-ї особи множини.
а) я, б) ти;
в) ми; г) ви.
3. Вказати неозначені
займенники.
а) той, цей,
такий, стільки; б) хто, що, чий, який, в) хтось, чийсь, хто-небудь, г) ніхто,
ніщо, нічий.
4. Виділити
означальний займенник.
а) той; б)весь;
в) цей; г) такий.
5. Позначити
займенник жіночого роду.
а) весь; б) всі;
в) все; г) вся.
6. Знайти форму орудного
відмінка займенника вся.
а) всею; б) всьою;
в)всією; г) всьом.
СЕРЕДНІЙ РІВЕНЬ
7. Виписати із
тексту займенники. Вказати їх розряд.
Недалеко від
нашої хати поселились веселі дятли. Коли вони видовбали собі дупло в старому
дубі , я й не помітив. Ці птахи – дуже цікаві і мені було весело спостерігати
за їхньою поведінкою.
8. Провідміняти в однині та множині словосполучення той хлопець .
ДОСТАТНІЙ РІВЕНЬ
9. Записати на місці
крапок займенники кожний або будь-який.
Мелодію з цього
кінофільму знає ...... учень класу. Сестра може допомогти мені у ..... справі.
Їй можна довірити ...... таємницю. ...... людина про щось мріє.
10. Записати
займенники, подані у дужках, у потрібній формі. Вказати їх розряд та відмінок.
Не дослухалась
вона до ( те) допитування. Вона навіть не бачила ( ніщо( поперед ( себе).
ВИСОКИЙ РІВЕНЬ
11. Скласти і
записати діалог «У крамниці». Використати при цьому особові, питальні та
вказівні займенники. Підкресліть їх і вкажіть розряд.