ВАРІАНТ
1
ПОЧАТКОВИЙ РІВЕНЬ
1.
Знайти
правильне твердження:
а) прикметники змінюються за родами та
числами; б) прикметники змінюються за
родами, відмінками і числами; в)
прикметники змінюються за відмінками і числами; г) прикметники змінюються за групами,
відмінками та родами.
2. Не можуть утворювати ступені
порівняння :
а) якісні прикметники, б) відносні прикметники; в) присвійні прикметники; г)
відносні і присвійні прикметники.
3. До твердої групи належать
прикметники, які:
а) закінчуються на м’який знак; б) у кінці основи мають твердий приголосний;
в) у кінці основи мають м’який приголосний; г) закінчуються на пом’якшений приголосний.
4.
Вказати ряд прикметників, у яких пишеться –н-:
а)
полотня..ий, гороби..ий, широче..ий; б) кукурудзя..ий, скля..ий, перепели..ий; в) конопля..ий, бджоли..ий, здорове..ий; г) соколи..ий, свяще..ий, пташи..ий.
5.
Вказати ряд якісних прикметників:
а)
легкий, зелений, довгий; б) чистий,
шкільний, веселий; в) гучний, швидкий,
материн; г) місцевий, лісовий, радісний.
6.
Вказати ряд прикметників, які пишуться через дефіс:
а)
( темно) червоний, ( північно)східний, (сільсько)господарський; б) (тьмяно)жовтий, (шахово)шашковий,
(хіміко)біологічний; в) (південно)західний,
(чорно)морський, (кисло)солодкий; г) (тепло)хідний,
(морозо)стійкий, (яскраво) червоний.
СЕРЕДНІЙ
РІВЕНЬ
7.
Утворити вищий і найвищий ступені порівняння
від прикметників
смачний,
низький.
8.
Утворити від слів дорога, мова прикметники різними способами. Розібрати
новоутворені слова за будовою.
ДОСТАТНІЙ
РІВЕНЬ
9.
Зробити морфологічний розбір виділеного прикметника у реченні Широченний
простір дніпровської повені розкривається перед очима.
ВИСОКИЙ
РІВЕНЬ
10.
Скласти твір-мініатюру на тему «Радісна
зустріч» з використанням різних розрядів прикметників. Ці прикметники підкреслити, визначити
розряд кожного із них.
ВАРІАНТ
2
ПОЧАТКОВИЙ РІВЕНЬ
1.
Знайти
правильне твердження:
а)
всі прикметники мають ступені порівняння;б) відносні прикметники виражають належність
предмета людині; в) якісні прикметники виражають ознаку, що виявляється в
більшій або меншій мірі; г) присвійні прикметники виражають ознаку
безпосередньо.
2. Вказати речення, в якому прикметник
виконує роль означення:
а) У зошиті я побачив рівненькі рядки
літер. б) Робота у полі найважча. в) Ця книга дуже цікава. г) Мої друзі –
найкращі.
3. До м’якої групи належать прикметники,
які:
а) закінчуються на м’який знак; б) у кінці основи мають твердий приголосний;
в) у кінці основи мають м’який приголосний; г) закінчуються на пом’якшений приголосний.
4.
Вказати ряд прикметників, у яких пишеться –нн-:
а)
вовня..ий, гороби..ий, широче..ий; б) солов’ї..ий, скля..ий, перепели..ий; в) кі..ий,
блаже..ий, здорове..ий; г) соколи..ий,
свяще..ий, пташи..ий.
5.
Вказати ряд відносних прикметників:
а)
український, зелений, довгий; б)
морський, шкільний, кришталевий; в)дзвінкий, швидкий, материн; г) місцевий,лисячий , радісний.
6.
Вказати ряд прикметників, які пишуться через дефіс:
а)
(чорно)земний, (історико)культурний, (глухо)німий; б) (народно)поетичний, (норд)остівський,
(спортивно)оздоровчий; в) (військово)морський, (рожево)золотистий, (жовто)гарячий;
г) (мовно)літературний, (семи)тонний, (лісо)захисний.
СЕРЕДНІЙ
РІВЕНЬ
7.
Утворити вищий і найвищий ступені порівняння
від прикметників
веселий,
тонкий..
8.
Утворити від слів пісня, сніг прикметники різними способами. Розібрати
новоутворені слова за будовою.
ДОСТАТНІЙ
РІВЕНЬ
9.
Зробити морфологічний розбір виділеного прикметника у реченні
Я
не сплю, гортаю синю книгу ночі.
ВИСОКИЙ
РІВЕНЬ
10.
Скласти твір-мініатюру на тему «Цікава
книга» з використанням різних розрядів прикметників. Ці прикметники підкреслити, визначити
розряд кожного із них.