понеділок, 12 вересня 2016 р.

Календарне планування українська література 7 клас


ПРОГРАМА: Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів. «Українська література. 5-9 класи» / Авторський колектив, керівник Мовчан Р.В. – ВД «Освіта», 2012.
ПІДРУЧНИК: Авраменко О.В. Українська література: Підручник для 7 класу загальноосвітніх навчальних закладів./ О.М. Авраменко. – К.: Грамота, 2015.





І семестр

ІІ семестр
контрольні роботи




ЛРК




УПЧ




твір




розвиток мовлення














         Обов’язкова кількість видів контролю

І семестр
ІІ семестр
Контрольні роботи у формі:
-         контрольного класного твору;
-         виконання інших завдань.
3

1

2
3

1

2
Уроки мовленнєвого розвитку
2(у+п)
2(у+п)
Уроки позакласного читання
2
2

Уроки літератури рідного краю
2
2
Уроки виразного читання
1
1
Перевірка зошитів
4
5

                                                  І СЕМЕСТР
№ п/п
Дата
             Зміст програмового матеріалу
Примітки
                                                      ВСТУП
1.

Художній твір як явище мистецтва, новий ірреальний світ, створений письменником, його особливість і значення. Функції мистецтва.

                                            ІЗ ПІСЕННИХ СКАРБІВ
2.

Жанрово-тематичне розмаїття пісень. Ідейно-художнє багатство їх. Висловлювання відомих людей про українські народні пісні.
ТЛ: суспільно-побутові пісні.
Вивчити напам’ять одну пісню             ( на вибір)
3.

Трагічний і героїчний пафос козацьких пісень. «Ой на горі та женці жнуть», « Стоїть явір над водою».

4.

Трагічний і героїчний пафос козацьких та чумацьких пісень. «Гомін, гомін по діброві», «Ой у степу криниченька».

5.

Коломийки. «Дозвілля молоді», «Жартівливі коломийки»- «перли розсипаного намиста». Особливість жанру і його життєвість. Будова,ритм коломийок. Життєствердний і гумористичний пафос.
ТЛ: коломийки.

6.

РМ № 1. Складання коломийок.

                                      
                                           ПРО ДАЛЕКІ МИНУЛІ ЧАСИ
7.

Іван Франко. Короткі відомості про митця і його багатогранну творчість. «Захар Беркут». Історична основа повісті.
ТЛ: історична повість.

8.

Змалювання у повісті героїчної боротьби русичів-українців проти монголо-татарських нападників.

9.

Патріотична ідея у творі. Уславлення сміливості, патріотизму, вірності у образах Максима та Мирослави.

10.

Проблема вибору людини у вирішальній ситуації. Характеристика образів Захара Беркута та Тугара Вовка.

11.

Художні засоби, особливості мови повісті. Роль діалектизмів у творі. Значення повісті.

12.

Урок виразного читання № 1.Виразне читання уривка з повісті «Захар Беркут».

13.

КР № 1. Розгорнуті відповіді на питання.

14.

ЛРК №1. «Тут – вітчизна моя... І для мене вона, Україна, - безкрая, єдина...» ( за творчістю                                         М. Федунця)

15.

Тарас Шевченко. Повторення життєпису поета. Мотив усеперемагаючого життєлюбства, доброти, любові. Зміна емоційного стану незахищеної дитячої душі  у великому та складному світі ( «Мені тринадцятий минало...»).

16.

Ідея незнищенності справжнього кохання , краси, вірності («Тополя»).
ТЛ: балада, метаморфоза.

17.

«Заповіт» - твір, що єднає минуле, теперішнє і майбутнє. Історія його написання. Ідея єднання з рідною землею. Мрія про щасливе майбутнє свого народу, віра в нього.
ТЛ: ідея.

18.

Андрій Чайковський. Коротко про митця. «За сестрою». Відтворення історичних подій з позицій гуманізму. Напружений динамічний сюжет повісті.
ТЛ: героїко-романтична повість, романтичний герой, композиція.

19.

Родина Судаків. Геройство і відвага Павлуся.

20.

Шляхетність, відповідальність, мужність, вірність,життєлюбство запорозьких козаків.

21.

 Використання в повісті фольклорних мотивів, засобів (зокрема прийому гіперболізації).

22.

КР № 2. Тестування.

23.

УПЧ № 1 . Адріан Кащенко. «Над Кодацьким порогом».

24.

Михайло Стельмах. «Гуси­лебеді летять» автобіографічна повість про дитинство.
ТЛ: автобіографічний твір.

25.

Звичаї, традиції українців. Єдність світу природи і світу дитячої душі. Образ гусей­лебедів.

26.

Образ чутливого до краси хлопчика Михайлика.

27.

Характеристика інших образів (діда, батьків, подружки Люби). Мова повісті. Роль художніх засобів та елементів фольклору

28.

РМ № 2. Створення каліграм про природу.

29.

УПЧ  № 2. Світ поезій Михайла Стельмаха.

30.

КР № 3. Письмовий твір на одну з тем: «Шанобливе ставлення до природи у повісті Гуси­лебеді летять”», «Поетична розповідь про дитинство а повістю Гуси­лебеді летять”»),
«Стародавні уявлення і вірування нашого народу в повісті  Гуси­лебеді летять”».

31.

ЛРК № 2. Григорій Храпач. «Золотавка, або Пригоди молодої бджілки»

32.

Повторення вивченого за семестр.

                                                       ІІ СЕМЕСТР
                                       ТИ ЗНАЄШ, ЩО ТИ – ЛЮДИНА?
33.

Григір  Тютюнник.  Цікавий  епізод із  дитинства письменника. Повість  «Климко».  Тема  воєнного лихоліття в повісті.  Автобіографічна основа твору.

34.

Морально­етичні уроки доброти, чуйності, турботи про рідних

35.

РМ №3. Усне переказування найбільш вражаючих епізодів у повісті з аргументацією свого вибору.

36.

Ідея самопожертви. Характеристика образу Климка.

37.

Художні особливості твору. Мова  персонажів як засіб характеристики їх.
ТЛ: художня деталь.

38.

УПЧ № 3. Григір Тютюнник. «Вогник далеко в степу».

39.

Олекса Стороженко. Короткі відомості про автора, його  гумористичні твори. Оповідання «Скарб», морально­етичні проблеми твору.

40.

Гумористичне,  викривальне   зображення   головного  героя. Скарб узагальнений образ щастя. Повчальний характер оповідання.

41.

Богдан Лепкий. Коротко про письменника. «Мишка (Казка для дітей:  для малих і великих)». Актуальні морально­етичні питання в ньому, проблема збереження загальнолюдських цінностей.  Трагічна  і комічна  ситуації, їхня роль  у розкритті головної думки, моралі.

42.

ЛРК № 3. Володимир Семеновський.

43.

Ліна Костенко. Коротко про письменницю. Уявне, фантастичне і реальне в її поезіях. «Дощ полив...».

44.

Ідея зіткнення неповторності й буденності, стандарту в «Кольорових мишах». Умовна, вигадана ситуація. Образ особливої дівчинки Анни.

45.

Розгорнута притчева метафора  про  глибоке духовне наповнення людини – її «крилатість», що проявляється індивідуально.  Духовне багатство найбільший скарб у житті («Чайка  на крижині», «Крила»).

46.

КР № 4. Розгорнуті відповіді на питання.

47.

Василь Симоненко «лицар на білому  коні» в українській літературі. «Лебеді материнства». Фольклорна основа поезії. Символічний зміст образу лебедів, романтичний пафос твору.

48.

Загальнолюдські цінності та ідеї у вірші «Ти знаєш, що ти людина?». Романтичний порив, прагнення пошуку, відкриттів і самовідкриттів у поезії «Гей, нові Колумби й Магеллани».

49.

Урок виразного читання. Конкурс  на найкращого читця поезій  Л. Костенко й                                    В. Симоненка.

50.

Марина Павленко. «Русалонька із 7­В, або  Прокляття роду  Кулаківських». Казкове й реалістичне в повісті­казці, час теперішній і минулий у ній.

51.

Роздуми про сенс людського життя, моральний вибір кожного.

52.

Добро і зло в повісті, у сучасному світі та в людині. Образи дітей та дорослих, аналіз їхніх учинків.

53.

Роль  у творі  художніх  засобів.  Символічне значення образів старовинної шафи та чарівних коралів.

54.

УПЧ № 4. Степан Васильченко «Приблуда».

55.

Любов   Пономаренко. «Гер  переможений». Загальнолюдська ідея  гуманізму й  толерантності. Особливості художніх  засобів новели (роль деталей, поєднання різних  часових площин тощо).
ТЛ: новела.

56.

КР № 5. Тестування.

                                             «МИ - УКРАЇНЦІ»
57.

Україна  періоду Другої  світової війни,  діяльність українських патріотів.
Олег  Ольжич поет  національного героїзму. Заклик іти за велінням  свого серця, жити  повнокровним життям  у вірші  «Господь багатий нас благословив».

58.

Проблема людської волі  в поезії «Захочеш  і будеш…»  (із циклу «Незнаному воякові»).

59.

Лицар духу українського народу Олена Теліга.  Вірш «Сучасникам» як моральний заповіт нащадкам.

60.

Ідея оптимізму і життєлюбства в художньому слові.
Поезії «Радість», «Пломінний день».

61.

Олександр Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана Сили».
Повість  про  пригоди українського силача, що став чемпіоном Чехословаччини та Європи з кількох видів спорту, об’їздив півсвіту, здобувши безліч перемог.

62.

Іван Сила (Іван Фірцак) утілення непереможного духу українського народу, його доброти й щирості.

63.

Морально­етична проблематика твору:  добро і зло, справжня дружба і любов, чесність і підступність.

64.

 РМ № 4. Створення власної історії  з головним героєм повісті Іваном Силою (письмово).

65.

Андрій Малишко. Відомий український поет, його пісні, що стали народними. Оспівування любові до матері, її щирих почуттів до своєї дитини («Пісня про рушник»).

66.

Патріотичні почуття, найвищі духовні  цінності  у вірші  «Чому, сказати, й сам не знаю...».

67.

Ліризм поезій А. Малишка. Оспівування ролі вчителя у навчанні та вихованні дітей у вірші «Вчителька».

68.

КР № 6. Письмовий твір на одну з тем:  «Ідея патріотичного оптимізму та життєлюбства у творах Олега Ольжича й Олени Теліги», «Богатир Карпат Іван Сила»,  «Пісенно­поетична творчість Андрія Малишка».

69.

ЛРК № 4. Вірші про рідну мову у творчості поетів Хмельниччини.

70.

Бесіда про  твори, що  вивчалися впродовж року  й викликали найбільше зацікавлення. Підсумково­узагальнювальний урок.




Немає коментарів:

Дописати коментар