вівторок, 8 березня 2016 р.

К.робота з укр.мови у 6 класі за тему "Прикметник"

                                                               ВАРІАНТ 1
ПОЧАТКОВИЙ РІВЕНЬ
1.     Знайти правильне твердження:
а) прикметники змінюються за родами та числами;  б) прикметники змінюються за родами, відмінками і числами;  в) прикметники змінюються за відмінками і числами;  г) прикметники змінюються за групами, відмінками та родами.
2. Не можуть утворювати ступені порівняння :
а) якісні прикметники,  б) відносні прикметники;  в) присвійні прикметники;      г) відносні і присвійні прикметники.
3. До твердої групи належать прикметники, які:
а) закінчуються на м’який знак;  б) у кінці основи мають твердий приголосний; в) у кінці основи мають м’який приголосний;  г) закінчуються на пом’якшений приголосний.
4. Вказати ряд прикметників, у яких пишеться –н-:
а) полотня..ий, гороби..ий, широче..ий;   б) кукурудзя..ий, скля..ий, перепели..ий;  в) конопля..ий, бджоли..ий, здорове..ий;  г) соколи..ий, свяще..ий, пташи..ий.
5. Вказати ряд якісних прикметників:
а) легкий, зелений, довгий;  б) чистий, шкільний, веселий;  в) гучний, швидкий, материн;  г) місцевий, лісовий, радісний.
6. Вказати ряд прикметників, які пишуться через дефіс:
а) ( темно) червоний, ( північно)східний, (сільсько)господарський;                     б) (тьмяно)жовтий, (шахово)шашковий, (хіміко)біологічний;                                в) (південно)західний, (чорно)морський, (кисло)солодкий;                                     г) (тепло)хідний, (морозо)стійкий, (яскраво) червоний.
СЕРЕДНІЙ РІВЕНЬ
7. Утворити вищий і найвищий ступені порівняння  від прикметників
смачний, низький.
8. Утворити від слів дорога, мова прикметники різними способами. Розібрати новоутворені слова за будовою.
ДОСТАТНІЙ РІВЕНЬ
9. Зробити морфологічний розбір виділеного прикметника у реченні Широченний простір дніпровської повені розкривається перед очима.
ВИСОКИЙ РІВЕНЬ

10. Скласти твір-мініатюру на тему «Радісна зустріч» з використанням різних розрядів  прикметників. Ці прикметники підкреслити, визначити розряд кожного із них.
                                        ВАРІАНТ 2
ПОЧАТКОВИЙ РІВЕНЬ
1.     Знайти правильне твердження:
а) всі прикметники мають ступені порівняння;б)  відносні прикметники виражають належність предмета людині; в) якісні прикметники виражають ознаку, що виявляється в більшій або меншій мірі; г) присвійні прикметники виражають ознаку безпосередньо.
2. Вказати речення, в якому прикметник виконує роль означення:
а) У зошиті я побачив рівненькі рядки літер. б) Робота у полі найважча. в) Ця книга дуже цікава. г) Мої друзі – найкращі.
3. До м’якої групи належать прикметники, які:
а) закінчуються на м’який знак;  б) у кінці основи мають твердий приголосний; в) у кінці основи мають м’який приголосний;  г) закінчуються на пом’якшений приголосний.
4. Вказати ряд прикметників, у яких пишеться –нн-:
а) вовня..ий, гороби..ий, широче..ий;   б) солов’ї..ий, скля..ий, перепели..ий;     в) кі..ий, блаже..ий, здорове..ий;  г) соколи..ий, свяще..ий, пташи..ий.
5. Вказати ряд відносних прикметників:
а) український, зелений, довгий;  б) морський, шкільний, кришталевий;               в)дзвінкий, швидкий, материн;  г) місцевий,лисячий , радісний.
6. Вказати ряд прикметників, які пишуться через дефіс:
а) (чорно)земний, (історико)культурний, (глухо)німий; б) (народно)поетичний, (норд)остівський, (спортивно)оздоровчий; в) (військово)морський, (рожево)золотистий, (жовто)гарячий; г) (мовно)літературний, (семи)тонний, (лісо)захисний.
СЕРЕДНІЙ РІВЕНЬ
7. Утворити вищий і найвищий ступені порівняння  від прикметників
веселий, тонкий..
8. Утворити від слів пісня, сніг прикметники різними способами. Розібрати новоутворені слова за будовою.
ДОСТАТНІЙ РІВЕНЬ
9. Зробити морфологічний розбір виділеного прикметника у реченні
Я не сплю, гортаю синю книгу ночі.
ВИСОКИЙ РІВЕНЬ

10. Скласти твір-мініатюру на тему «Цікава книга» з використанням різних розрядів  прикметників. Ці прикметники підкреслити, визначити розряд кожного із них.

Немає коментарів:

Дописати коментар